O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Ruch towarowy na Łabie zatrzymany

09.08.2022
Ruch towarowy na Łabie zatrzymany
Żeglarze śródlądowi skarżą się na ogromne straty spowodowane niskim stanem wody

Wiele towarów jest transportowanych niemieckimi kanałami i rzekami. Jednak liczba statków nadal spada z powodu spadającemu poziomowi wody. Żegluga śródlądowa coraz bardziej boryka się z niskim stanem wody. Od tygodni prawie nie padało, poziom rzek opada, strefy brzegowe wysychają, pojawiają się nowe wyspy. Ponadto niemiecki serwis pogodowy nie przewiduje prawie żadnych opadów deszczu.

Statki pasażerskie i promy nie mogą już podejść do miejsc cumowania, a wiele statków towarowych może być tylko częściowo załadowanych - jak podało Federalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB ) w Duisburgu. Od tygodni frachtowce nie mogą operować na Łabie.

Według dyrektora zarządzającego BDB, Jensa Schwanena, niski poziom wody nasila walkę o ograniczone i tak miejsce dla żeglugi w czasach wojny na Ukrainie i kryzysu energetycznego. Oprócz dużego popytu ze strony przemysłu, rolnictwa i handlu, po ponownym uruchomieniu elektrowni węglowych pojawiłyby się wzmożone transporty węgla.

„Liczba barek jest ograniczona”, mówi Schwanen. „Ciężarówki nie są podstawową alternatywą, ponieważ przewozimy o wiele większe ilości. Nawet 110-metrowy statek może przetransportować do 3000 ton – wyjaśnia szef BDB. „Dajcie to ciężarówkom”.

A firmy kolejowe? Te musiałyby również zaspokoić duży popyt przy zbyt małej liczbie wagonów i maszynistów.

Schwanen mniej przejmuje się zarobkami załóg ze względu na tak zwaną dopłatę za małą wodę: klienci frachtu muszą płacić tę dodatkową opłatę przy niskim stanie wody, w zależności od poziomu wody na wodowskazach i rodzaju umowy. To może sprawić, że transport będzie dla nich zauważalnie droższy.

Szef BDB jest bardziej zaniepokojony ograniczeniami na federalnych drogach wodnych. Konieczne jest pogłębienie dolnego Menu do Aschaffenburga - to jeszcze nie jest na etapie planowania.

Szczególnie ważna jest likwidacja sześciu płytkich obszarów na Renie między Wiesbaden a St. Goar. Tu tor ma zostać pogłębiony z gwarantowanych 1,90 metra do ciągłych 2,10 metra - do początku lat 30. XXI wieku. (dpa)

tagesspiegel.de

tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 09.08.2022 1,096 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?