O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Niska woda – żeglarze śródlądowi krytykują planowanie i realizację

05.08.2022
Niska woda – żeglarze śródlądowi krytykują planowanie i realizację
Obecna okres niskiego stanu wody ma poważny wpływ na żeglugę. Z punktu widzenia branży winne są znane od dziesięcioleci wąskie gardła.

Obecny niski poziom wody w coraz większym stopniu utrudnia żeglugę towarową w Niemczech. W przypadku transportu węgla, zbóż, pasz, materiałów budowlanych, oleju mineralnego, kontenerów i innych surowców np. dla przemysłu chemicznego i stalowego jest to jedna z systemowo ważnych zmiennych w sektorze transportu i logistyki – i dlatego rzutuje na niemiecką gospodarkę, opartą na niezawodnej i dobrze rozwiniętej infrastrukturze transportowej.

Federalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB - Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt) apeluje do rządu federalnego, aby w końcu zajął się od dawna spóźnioną eliminacją wąskich gardeł w sieci dróg wodnych. Najwyżej oceniane środki o doskonałym stosunku korzyści do kosztów, takie jak pogłębienie toru wodnego na środkowym Renie, muszą zostać wdrożone tak szybko, jak to możliwe.

Projekt ten prowadzi do poprawy zanurzenia o 20 cm na tym odcinku Renu. W praktyce oznacza to, że frachtowiec może zabrać znacznie więcej ładunku i może znacznie dłużej pozostawać w eksploatacji podczas niskostanów.

- Motto „Planuj i buduj szybciej”, wydane przez federalnego ministra transportu Volkera Wissinga (FDP) musi być realizowane - domaga się dyrektor zarządzający BDB Jens Schwanen.

W tym kontekście BDB uważa, że ​​planowane zmniejszenie budżetu dróg wodnych o około 360 milionów euro od początku przyszłego roku jest całkowicie odwrotne do zamierzonych celów. Oznacza to, że administracja wodna i żeglugowa nie otrzyma wystarczających środków. Rozbudowa i odbudowa dróg wodnych na rzekach będzie przebiegała w najlepszym razie w wolniejszym tempie, a przetargi na te wieloletnie projekty nie będą rozpisywane.

- Musimy podjąć energiczne środki zaradcze po letniej przerwie parlamentarnej - powiedział Schwanen. Leży to również w interesie wielkiego przemysłu w sektorach chemicznym, stalowym i olejów mineralnych.

Pod koniec lipca rząd federalny przyznał, że prawie wszystkie nowe projekty rozwoju rzek, które rząd zatwierdził w 2016 r. w federalnym planie infrastruktury transportowej i zostały uwzględnione w ustawie o rozwoju dróg wodnych - ledwo wyszły poza początkowy etap planowania a ich budowa, a nawet uruchomienie są odległe o dziesięciolecia. Odpowiedź rządu federalnego jest dostępna dla BDB.

- Istotne jest to, że np. pogłębienie toru wodnego Dolnego Menu do Aschaffenburga (docelowo: 3,10 m zanurzenia dla dużej barki motorowej) nie zostało nawet zaplanowane do dnia dzisiejszego, mimo że w obecnym federalnym planie transportowymma zajmuje drugie miejsce pod względem kosztów i korzyści po pogłębieniu środkowego Renu - kontynuuje Schwanen.

Pogłębienie toru wodnego na Dolnym Renie z Duisburga do Stürzelbergu jest planowane od dziewięciu lat, ale nie osiągnęło jeszcze fazy zatwierdzania projektu. Projekty budowy śluz, takie jak te na Neckarze, Mozeli czy na kanale bocznym Łaby (ESK), były planowane od lat lub dziesięcioleci bez żadnych znaczących postępów.

Poziomy wody, które spadają od tygodni zwłaszcza na Renie, Łabie i Dunaju sprawiają, że statki mogą zabrać na pokład tylko część zwykłego ładunku, aby uniknąć wejścia na mieliznę. Przy ogólnym bardzo wysokim wykorzystaniu ładowności w żegludze śródlądowej oznacza to, że przestrzeń dla żeglugi staje się coraz bardziej ograniczona. Jednak historycznie niski poziom wody z 2018 roku nie został jeszcze osiągnięty.



tłum. A. Podgórski
Apis 05.08.2022 290 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies