O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Ruszają prace budowlane na berlińskim stopniu Mühlendamm

28.07.2022
Ruszają prace budowlane na berlińskim stopniu Mühlendamm
Od przyszłego roku jaz Mühlendamm w Berlinie zostanie poddany szeroko zakrojonym pracom budowlanym, których koszt wyniesie około 42 mln euro. Żegluga powinna zostać utrzymana.

W imieniu Federalnego Zarządu Dróg Wodnych i Żeglugi Wasserstraßen-Neubauamtes Berlin (WNA) planuje ustanowienie ciągłości ekologicznej, w tym wymianę jazu Mühlendamm na wschód od Berlina (Spree-Oder-Wasserstraße SOW), odcinek jazu Mühlendamm km 0,020 do 0,310.

W dniu 21 kwietnia 2022 r. właściwa Dyrekcja Generalna ds. Dróg Wodnych i Żeglugi wydała i podała do publicznej wiadomości decyzję o zatwierdzeniu projektu (pozwolenia na budowę), wymaganą zgodnie z § 14. Według WNA Berlin po upływie ustawowego okresu decyzja o zatwierdzeniu planu stała się ostateczna.

- Wokół stopnia wodnego Mühlendamm w nadchodzących latach zostanie zrealizowanych kilka dużych projektów budowlanych, które zastąpią zniszczoną infrastrukturę transportową. Cieszę się, że Federalna Administracja Dróg Wodnych i Żeglugi jest pierwszym deweloperem projektu, który uzyskał zabezpieczenia planowania w zakresie realizacji swoich wymagań inwestycyjnych – mówi Wolf Laule, kierownik działu odpowiedzialnego w WNA Berlin.

- Przygotowujemy teraz przetarg na roboty budowlane i ściśle koordynujemy z SenUMVK jako deweloperem projektu wymiany mostu Mühlendamm oraz z BVG Projekt GmbH jako deweloperem projektu wymiany tunelu dla metra pod Sprewą. Rozpoczęcie budowy naszego projektu budowlanego ma nastąpić w drugiej połowie 2023 r. – mówi Ritva Reuter, specjalista ds. budownictwa w Berlińskim Biurze Budownictwa Dróg Wodnych.

Projekt zasadniczo składa się z:

- utworzenie drogi dojazdowej wraz ze stanowiskiem dźwigowym na południowym brzegu (Fischerinsel)
- budowa wejścia do przepławki dla ryb
- budowa wyjścia z przepławki dla ryb
- budowa zastępczego jazu dwuprzęsłowego na SOW-km 0,220
- sprzężenie jazu z przepławką na odcinku SOW Mühlendamm od km 0,020 do km 0,310 wraz z remontem cypla rozdzielającego
- oraz środki kompensujące interwencje w przyrodzie i krajobrazie.

Na zdjęciu wizualizacja projektowanego jazu.

W wyniku procedury zatwierdzania planów i aktualnego poziomu cen, biuro budowy dróg wodnych (WNA) w Berlinie spodziewa się obecnie całkowitych wydatków na ten projekt w wysokości 42 mln euro, w całości sfinansowanych przez rząd federalny.

Wszystkie prace wykonywane są przy zachowaniu ciągłości ruchu żeglugowego. Z licZbą około 36 000 jednostek pływających śluzowanych każdego roku Mühlendamm jest jedną z najbardziej ruchliwych śluz na federalnych śródlądowych drogach wodnych.



tłum. A. Podgórski
Apis 28.07.2022 307 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies